XIII sesja Rady Miejskiej w Lęborku
- Data posiedzenia
- 27-06-2025, godz. 12:00
- Miejsce posiedzenia
- Urząd Miejski w Lęborku ; ul. Armii Krajowej 14 ; 84-300 Lębork , Sala Rajców
Porządek obrad
- 1. Otwarcie obrad i stwierdzenie kworum.
- 2. Przedstawienie porządku obrad.
- 3. Przyjęcie Protokołu Sesji nr XII z dnia 09.05.2025r.
-
4. Rozpatrzenie projektu uchwały ws. udzielenia Burmistrzowi Miasta Lęborka wotum zaufania (Wnioskodawca: Przewodniczący Rady Miejskiej).
-
4a. Raport o Stanie Gminy Miasto Lębork za 2024 rok;
- 4b. debata nad Raportem o Stanie Gminy Miasto Lębork;
-
4c. podjęcie uchwały ws. udzielenia Burmistrzowi Miasta Lęborka wotum zaufania.
-
4a. Raport o Stanie Gminy Miasto Lębork za 2024 rok;
-
5. Rozpatrzenie projektu uchwały ws. rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta Lęborka za 2024 rok.
- 5a. przedstawienie uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku ws. opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Miasto Lębork za rok 2024 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego i objaśnieniami.
- 5b. przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Lęborku ws. rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta Lęborka za 2024 rok.
- 5c. dyskusja nad sprawozdaniem finansowym wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta Lęborka za 2024 rok.
-
5d. podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta Lęborka za 2024 rok.
-
6. Rozpatrzenie projektu uchwały nad udzieleniem absolutorium Burmistrzowi Miasta Lęborka z tytułu wykonania budżetu za 2024 rok (Wnioskodawca: Przewodniczący Rady Miejskiej).
- 6a. przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Lęborku ws. udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Lęborka z tytułu wykonania budżetu za 2024 rok.
- 6b. przedstawienie uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku ws. wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Lęborku ws. udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Lęborka z tytułu wykonania budżetu za 2024 rok.
-
6c. podjęcie uchwały ws. udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Lęborka z tytułu wykonania budżetu miasta Lęborka za 2024 rok.
-
7. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:
-
7a. udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Lęborskiemu;
-
7b. zmiany Uchwały Nr VII-81/2024 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 20 grudnia 2024 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2025 rok;
-
7c. zmiany Uchwały nr VII-80/2024 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 20 grudnia 2024 roku w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Miasta Lęborka na lata 2025 - 2037;
-
7d. przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru w rejonie ulicy Krzywoustego i ulicy Obrońców Wybrzeża w Lęborku;
-
7e. zmiany Uchwały Nr VIII-102/2025 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 17 stycznia 2025 r. w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Miasto Lębork oraz warunków i trybu składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej;
-
7f. wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości zabudowanej oraz odstąpienie od sprzedaży w drodze przetargu ( ul.Okrzei);
-
7g. oddelegowania członków Rady Miejskiej w Lęborku do Zespołu Weryfikacyjnego;
-
7h. powołania zespołu do przedstawienia Radzie Miejskiej w Lęborku opinii o zgłoszonych kandydatach na ławników do orzekania w sądach powszechnych na lata 2024-2027 w ramach wyborów uzupełniających (Wnioskodawca: Przewodniczący Rady Miejskiej);
-
7i. zasięgnięcia informacji o kandydatach na ławników do orzekania w sądach powszechnych na lata 2024-2027 w ramach wyborów uzupełniających (Wnioskodawca: Przewodniczący Rady Miejskiej);
-
7j. rozpatrzenia petycji Ogólnopolskiego Zrzeszenia Sędziów AEQUITAS z siedzibą w Łodzi ( Wnioskodawca: Komisja Skarg, Wniosków i Petycji);
-
7k. przekazania wniosku zgodnie z właściwością ( dot. wniosku Państwa C.). Wnioskodawca: Komisja Skarg, Wniosków i Petycji;
-
7l. przekazania wniosku zgodnie z właściwością ( dot. wniosku Pana R.P.).Wnioskodawca: Komisja Skarg, Wniosków i Petycji.
- 7m. ws. uchwalenia wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Lęborku omówił Sp. z.o.o. w Lęborku na lata 2025-2028
-
7a. udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Lęborskiemu;
-
8. Sprawozdania.
-
8a. Raport z realizacji Strategii Rozwoju Miasta Lęborka za 2024 rok;
-
8b. Sprawozdanie z realizacji uchwały przyjęcia Rocznego programu współpracy na 2025 rok Gminy Miasto Lębork z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami, przez które może być prowadzona działalność pożytku publicznego za miesiąc kwiecień 2025;
-
8c. Sprawozdanie z realizacji uchwały przyjęcia Rocznego programu współpracy na 2025 rok Gminy Miasto Lębork z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami, przez które może być prowadzona działalność pożytku publicznego za miesiąc maj 2025;
-
8d. Sprawozdanie z realizacji uchwały Nr XIX-219/2008 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 31.03.2008 r. w sprawie określenia zasad nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawienia lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata za okres od 30.04.2025 r. do 17.06.2025 r.
-
8a. Raport z realizacji Strategii Rozwoju Miasta Lęborka za 2024 rok;
- 9. Interpelacje i zapytania radnych.
- 10. Wnioski i oświadczenia.
- 11. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
- 12. Informacje Przewodniczącego Rady.
- 13. Zamknięcie obrad.